Senaste
VÄLKOMMEN TILL STALL GOOP
- LÖRDAG

hästtransporterna framme i Sundsvall vid 8 tiden i morsen, sval o fin resa, regna i stort sett hela vägen upp.
Fika m äggmackor o vitamin dryck fanns med i bussen.
Årets varmaste dag på Lökene kl 10.00 i morsen då var det + 27 i skuggan . Idaf kör de in det nyplastade hö. de hann plasta innan regnet kom vid midnatt.
Björn framme på banan vid 13 tiden- Kör 1:a lopp i 4de före V75 börjar Mellby Maybe.
Josef kan få en höjdar vecka med Medina i sto loppet idag och Lion Express i sprinternästarn på torsdag,
- Fredag

Sommar på riktigt, några går ute på natten, Jahn har putsat av alla hagar så gräsmattor överallt, Bonnen sa att 2:a skörden av hö var dubbelt upp mot 1:a . Håkan berätta att där fölstona står ta de numera 5 skördar,( Ja de har kor oxså)
Åby i går blev 2 vinster för Björn o galopp på en , den tar vi nästa vecka. Go Steed o Secret Brigadoon vann, den sista såldes för nån vecka sen på travar, en av semestervikairernas familj köpte han, förälskelsen skedd redan ifjol då hon jobba extra på Lökene.
Storbussen ska snart köras fram o alla luckor ska öppnas , de packar bussen under dagen så när de ska åka inatt är det bara att promenera på med hästarna, lastning ta då bara 10 min. Bosse/ Stig delar på körning av storbussen.
Före ska Björn hinna med ett besök på Årjäng, 5 hästar till start .

